Sposób powiadamiania o zdarzeniu niepożądanym przez pacjentów, ich rodziny i opiekunów:
Powiadomienie o zdarzeniu niepożądanym można złożyć w sposób jawny (podając dane osoby zgłaszającej) lub w sposób niejawny (bez ujawniania swoich danych):
-
- email na adres: sekretariat@szpital-lomza.pl w tytule wpisując ,,zdarzenie niepożądane”
- osobiście w sekretariacie Szpitala
- pocztą tradycyjną na adres: Szpital Wojewódzki w Łomży, Al. Piłsudskiego 11, 18-400 Łomża
- do skrzynki znajdującej się na parterze Szpitala, przy holu głównym, oznaczonej napisem: „Powiadomienia o zdarzeniach niepożądanych”.
Zgłoszenie rejestrowane jest w Dzienniku Kancelaryjnym i przekazywane do Dyrektora/Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa. Na zgłoszenie nie jest wysyłana odpowiedź z wyjaśnieniem do osoby zgłaszającej. Zgłoszenie nie jest skargą, ale informacją służącą do podjęcia ewentualnych działań w kierunku poprawy jakości i bezpieczeństwa pacjenta, w celu zapobiegnięcia ponownemu wystąpieniu zdarzenia niepożądanego.
Czym jest zdarzenie niepożądane?
Zdarzenie niepożądane, które dosięgnęło pacjenta i wywołało szkodę – zdarzenie niepożądane, w wyniku którego pacjent ponosi szkodę. Szkoda oznacza fizyczne lub funkcjonalne upośledzenie organizmu lub wszelkie wynikające z tego szkodliwe konsekwencje (inaczej zdarzenia niepożądane ze szkodą)
Zdarzenie niepożądane, które dosięgnęło pacjenta i nie wywołało szkody – zdarzenie niepożądane, które wystąpiło i mogło spowodować fizyczne lub funkcjonalne upośledzenie organizmu lub wszelkie wynikające z te go szkodliwe konsekwencje, lecz ich nie spowodowało (inaczej zdarzenie niepożądane bez szkody)
Zdarzenie niepożądane niedoszłe, czyli zdarzenie, które nie dosięgnęło pacjenta-zdarzenie niepożądane, które mogło się wydarzyć, ale nie wystąpiło dzięki na czas podjętemu lub zaniechanemu działaniu (inaczej zdarzenie niepożądane niedoszłe).