Zasada działania biletomatów jest prosta: dotykamy miejsce na ekranie z napisem „rejestracja”, aby pobrać numerek z automatu do centralnej rejestracji pacjentów, która w dalszym ciągu mieści się na parterze szpitala na wprost wejścia. Nad okienkami rejestracji umieszczono monitory, na których są wyświetlane numerki, a dodatkowo pacjent lub krewny słyszy powiadomienie głosowe. Biletomaty w systemie kolejkowym wprowadzono, aby usprawnić procedurę rejestrowania pacjentów, umawiania wizyt lekarskich i potwierdzania przybycia na ustalony termin. W tym celu pacjent dotyka miejsca z „potwierdzaniem”, wprowadza własny numer PESEL, zaś automat wydaje karteczkę z informacją o poradni, numerze gabinetu i który lekarz przyjmuje.
Oprócz tego, w korytarzach do poradni specjalistycznych na parterze, pierwszym i drugim piętrze ustawiono 6 biletomatów, aby pacjenci nie tłoczyli się przy wejściu. W każdym można potwierdzać wizytę.
Biletomaty mają służyć poprawie dostępności do rejestracji w poradniach i zapewnieniu dostępu do świadczeń medycznych osobom ze szczególnymi potrzebami.
Nadal funkcjonuje wprowadzona w szpitalu telefoniczna rejestracja call center pod numerem tel.: 86 473 37 77 w godzinach 7. - 14.30.